Att skulptera en skyddsängel – video

https://vimeo.com/487620013
Skulpturen ”skyddsängel” i mellanformat (ca 65 cm) är fortfarande under arbete men vi gjorde en liten video för att beskriva arbetet och något om motiv och ambition med formgivningen.
Filmfoto: Hans Welin
Inspelad i Carl Gustav Ekbergs ateljé i Näsbypark
Redigering: Börje Peratt
Musik: Halleluja inspelad på gitarr av Kim Peratt.

Skulpturen i det lilla formatet, 2 dm, är nu gjuten i brons. Bilder nedan.

Börje Peratt

En kommentar på “Att skulptera en skyddsängel – video

  1. […] 1983 ritade jag en figur som kallades Gazellsprånget (du kan se skissen via länken). När så skulptör Carl Gustaf Ekberg erbjöd mig möjlighet att utbilda mig och pröva mina ”skulptörvingar” i hans ateljé i Näsbypark var denna skiss den första som jag kom att tänka på även om den sedan fick ligga på vänt för Skyddsängeln. […]

Lämna en kommentar